Celem akcji jest propagowanie zabawowej formy nauczania-uczenia się matematyki. Ma ona zachęcić do przypomnienia sobie tabliczki mnożenia w przyjemny, niecodzienny sposób. Akcja jest okazją dla uczniów do nadrobienia „tabliczkowych” zaległości.
Przygotowania do akcji trwały ponad tydzień. Dzieci przypominały sobie działania pamięciowe w trakcie zabaw: „Hasło dnia” oraz poprzez wykonywanie działań, które były umieszczone na szkolnym korytarzu. Uczniowie przepytywali siebie wzajemnie, przez co doskonale powtórzyli trudniejsze przypadki mnożenia i dzielenia.
Dnia 17 listopada miało miejsce sprawdzenie „tabliczkowej wiedzy” podczas egzaminów. Uczniowie klasy 8 wcielili się w role egzaminatorów i już od samego rana przepytywali na szkolnym korytarzu uczniów, nauczycieli, pracowników obsługi oraz rodziców.
Osoba, która chciała zostać „mistrzem tabliczki mnożenia” miała za zadanie wyciągnąć z koszyka los egzaminacyjny i bezbłędnie odpowiedzieć na pięć pytań. Okazało się, że znajomość tabliczki mnożenia w naszej społeczności szkolnej jest na bardzo wysokim poziomie.
Komisja egzaminacyjna przyznała uczniom, nauczycielom oraz rodzicom, którzy znają bezbłędnie tabliczkę mnożenia ordery „Eksperta Tabliczki Mnożenia”.
Uczniowie na przerwach oraz na lekcjach matematyki uczestniczyli w konkursach, grach, łamigłówkach, zabawach logicznych - mających na celu utrwalenie mnożenia.
Zwycięzcy poszczególnych konkursów otrzymali drobne upominki, a wszyscy uczniowie cukierki.
Akcja była udana, sprawiła wiele radości uczniom, a szczególnie tym, którzy zdobyli tytuł Eksperta Tabliczki Mnożenia.
Dziękuję Pani Dyrektor, wszystkim uczniom, nauczycielom i rodzicom za zaangażowanie się w wydarzenie.
Koordynator akcji Dorota Hutek